Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych
w WARSZAWIE
we współpracy z
Placówką Kształcenia Ustawicznego „RMK Szkolenia” w Szamotułach
realizuje
Program wspierania i podnoszenia kompetencji wychowawczych dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców, rodziców
według
ogólnopolskiego programu edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznego
„szkoła dla wychowawców i rodziców”
Motto programu: Wychowywać to kochać i wymagać
- Opis szkolenia
- Główne cele zajęć warsztatowych
- Część I
- Część II
- Część III
- Informacje
- Literatura
- Certyfikaty
Opis szkolenia
Program edukacyjno-wychowawczy skierowany jest do osób dorosłych wychowujących dzieci i młodzież tj. nauczycieli, wychowawców, rodziców, studentów kierunków pedagogicznych.
W warstwie filozoficznej odwołuje się do koncepcji wychowania personalistycznego (dialogu osób), wychowania bez porażek Thomasa Gordona i książki Adele Faber i Elaine Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały,
jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły”.
Celem programu jest uświadomienie nauczycielom, wychowawcom, rodzicom,
że skuteczność wychowania w znacznym stopniu zależy od osoby wychowującego; ukazanie prawdy, że wychowanie powinno opierać się na jasnym i czytelnym systemie wartości; refleksja nad skutecznością określonych metod wychowawczych; zakwestionowanie niektórych mitów i stereotypów.
Warsztat pozwala poznać konkretne umiejętności takiego postępowania, aby w relacji opartej na wzajemnym zrozumieniu i szacunku jasno i wyraźnie stawiane były oczekiwania
i granice; dziecko uczyło się ponoszenia konsekwencji i odpowiedzialności za własne działania.
Główne cele zajęć warsztatowych:
- kształtowanie umiejętności porozumiewania się z dzieckiem,
doskonalenie relacji nauczyciel – dziecko, - poznanie metod skutecznego zachęcania dziecka do współpracy,
nabywanie umiejętności rozwiązywania konfliktów, - uświadamianie rodzicom i wychowawcom, że skuteczność wychowania w znacznym stopniu zależy od osoby wychowującej,
- ukazanie prawdy, że skuteczne wychowanie opiera się na jasnym, czytelnym systemie wartości,
- pogłębianie świadomości i refleksji nad skutecznością określonych metod wychowawczych,
- poznanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych z dzieckiem,
- nabycie umiejętności stosowania wzmocnień pozytywnych.
Część I – Budowanie relacji dorosły – dziecko
- Granice-wyrażanie oczekiwań i ograniczeń tak, aby były przez dziecko respektowane,
- Uczucia– rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć,
- Zachęcanie do samodzielności
- Motywowanie dziecka do współdziałania,
- Modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka,
- Role. Uwalnianie dzieci od grania narzuconych ról w domu i szkole,
- Wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka,
- Pochwały. Budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka,
- Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów.
- Kary a konsekwencje
Część II – Wspieranie procesu budowania wzajemnych (opartych na więzi i szacunku) relacji między dziećmi – „Rodzeństwo bez rywalizacji”:
- Rywalizacja i zazdrość między dziećmi,
- kłótnie, bójki dzieci i różne inne trudności,
- problem sprawiedliwości, ulubieńców i egoizmu,
- wpływ ról na relacje między dziećmi.
- Źródła zazdrości między dziećmi i jej wpływ na wzajemne relacje,
- Ryzyko porównań, inne sposoby motywowania dzieci do działania
- Równo czy sprawiedliwie?
- Mechanizmy wpisywania dzieci w role
- Kolejność urodzin a funkcjonowanie w rolach
- Wpływ ról na relacje w rodzinie; sposoby przeciwdziałania
- Specyficzne role: prześladowca i ofiara; dziecko specjalnej troski
Część III – dla rodziców i wychowawców nastolatków uwzględniająca problemy wieku dorastania: „ Szkoła dla rodziców, nauczycieli, wychowawców nastolatków”
- Rodzina, szkoła-budowanie prawidłowych relacji rodzic-nastolatek-nauczyciel.
- Granice-wyrażanie oczekiwań i ograniczeń tak, aby były przez młodzież respektowane
- Rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć- potrzeba decydowania o sobie
- Motywowanie nastolatka do współdziałania, współpracy
- Modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań – kary, konsekwencje
- Konstruktywne rozwiązywanie problemów i konfliktów.
- Trudne tematy z nastolatkiem, seks, narkotyki, niebezpieczeństwo mediów
- Spotkanie z młodzieżą
- Spotkanie z rodzicami
- Wspólne spotkanie
Każda część programu zawiera 10 modułów tematycznych.
(całość trzyczęściowego Programu obejmuje 40 godzin
Metody Pracy:
Elementy wykładu. Ćwiczenia. Burza mózgów. Praca w grupach. Dyskusja. Autorefleksja. Wymiana własnych doświadczeń.
Czas i miejsce szkolenia:
Sala konferencyjna hotelu Maraton w Szamotułach. Termin realizacji do uzgodnienia.
Prowadzący zajęcia:
mgr Krystyna Adaśko- ogólnopolski edukator Ośrodka Rozwoju Edukacji /ORE /, koordynator i realizator programu Szkoła dla rodziców i wychowawców;
Koszt szkolenia:
350zł od osoby za każdą część Programu.
Literatura:
- Faber, E. Mazlish „Jak mówić,żeby dzieci nas słuchały,jak słuchać żeby dzieci do nas mówiły;
- T. Gordon – „Wychowanie bez porażek”,
- J. Sakowska – „Szkoła dla rodziców i wychowawców” – część I,II. Zeszyty metodyczne-ORE
Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje:
1. Certyfikat o ukończeniu szkolenia/po zrealizowaniu wszystkich 3 części Programu/ który uprawnia do prowadzenia zajęć z nauczycielami, wychowawcami i rodzicami według w/w programu
2. Komplet materiałów szkoleniowych – książka, zeszyty metodyczne ORE oraz gotowe scenariusze do prowadzenia zajęć, materiały merytoryczne w wersji elektronicznej
i papierowej stanowiące komplet materiałów do prowadzenia zajęć z rodzicami, nauczycielami, wychowawcami.
Interwencje w sytuacjach kryzysowych w trakcie pełnienia obowiązków służbowych
„Interwencje w sytuacjach kryzysowych
w trakcie pełnienia obowiązków służbowych”
- I.Potencjalne sytuacje kryzysowe
- II. Psychologiczna perspektywa
- III. Specyfika sytuacji kryzysowej
- IV. Wczesne rozpoznawanie
- V. Pomocne narzędzia
- VI. Specyfika problemów
I. Potencjalne sytuacje kryzysowe w trakcie pełnienia obowiązków:
- ochrona porządku i bezpieczeństwa;
- ochrona zdrowia i życia innych osób;
- konflikty międzyludzkie /rodzinne, sąsiedzkie, obcy/;
- nadzór i kontrola;
- ochrona mienia;
- sytuacje nadzwyczajne i kryzysowe /wypadki, klęski żywiołowe;
- inne.
II. Psychologiczna perspektywa sytuacji kryzysowej:
- co się dzieje z uczestnikami /co myślą, co przeżywają, jak i dlaczego się tak zachowują/
- co się dzieje z przedstawicielami służb podejmujących działania w sytuacjach kryzysowych /stres kryzysu, co pomaga zachować „zimną krew”, jak radzić sobie z odległymi skutkami/.
III. Specyfika oraz dynamika sytuacji kryzysowej
Specyfika oraz dynamika sytuacji kryzysowej – dlaczego tzw. wczesna interwencja pozwala zminimalizować szkody i zapobiec eskalacji problemów.
IV. Wczesne rozpoznawanie symptomów zbliżającego się kryzysu oraz postępowanie w szczególności w sytuacji kontaktu z osobami:
- pobudzonymi psychoruchowo, nastawionymi agresywnie i roszczeniowo – w szczególności używającymi niebezpiecznych narzędzi;
- nietrzeźwymi oraz w stanie zmienionej świadomości będących pod wpływem substancji psychoaktywnych /leków, narkotyków, dopalaczy, itd./;
- prezentującymi symptomy zaburzeń psychicznych oraz niepełnosprawnymi;
- działającymi w grupie – /małej i/lub w tłumie/;
- będących ofiarami zdarzeń kryzysowych – ofiary przestępstw, wypadków, przemocy;
- prezentującymi skłonności samobójcze;
- będącymi świadkami zdarzeń kryzysowych;
V. Narzędzia pomocne w radzeniu sobie w sytuacji kryzysowej:
- nawiązywanie kontaktu z uczestnikami zdarzeń kryzysowych – savoir-vivre w relacjach służbowych;
- werbalne i niewerbalne sygnały zagrożenia;
- strategie radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych /mediacje, negocjacje, arbitraż, interwencja zwierzchności, manifestacja siły/;
- radzenie sobie ze stresem sytuacji kryzysowej – jak opanować własne emocje;
- współpraca w zespole interweniującym – kierowanie zespołem;
- jak dbać o własne bezpieczeństwo w trakcie interwencji oraz przeciwdziałanie skutkom stresu pourazowego, czy wypalenia zawodowego.
VI. Specyfika problemów wynikających z relacji ze świadkami, w szczególności z przedstawicielami mediów.
Zajęcia prowadzone są metodami aktywnymi – warsztatowymi /ćwiczenia/, na bazie elementarnej psychoedukacji, w oparciu o prezentację PowerPoint.
Czas trwania 16 godzin dydaktycznych bądź w wersji skróconej 8-godzinnej.
Zajęcia prowadzi psycholog mający wieloletni staż pracy w służbach mundurowych,
szkolący w tym zakresie funkcjonariuszy Policji i strażników miejskich.
Zapisz się na kurs!
Postępowanie z zadłużonym klientem
Postępowanie z zadłużonym klientem
Zapraszamy do udziału w szkoleniu dedykowanym, pracownikom samorządu terytorialnego odpowiedzialnym za egzekucję należności, pracownikom spółek komunalnych, administracji wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych oraz osobom zawodowo pracujących z osobami zadłużonymi, np. pomocy społecznej.
Cel kursu
Przygotowanie osób odpowiedzialnych za egzekucję należności do bardziej efektywnego dochodzenia należności poprzez zdobycie wiedzy oraz praktycznych umiejętności w zakresie:
- podstawy psychologii zadłużenia – rozpoznawania natury i skali problemu tzw. „trudnych klientów”;
- budowania efektywnych relacji z klientem – podstawy administracyjne, prawne wypracowania ugody;
- wypracowania własnej/lokalnej strategii pracy z zadłużonymi – poznanie tzw. „dobrych praktyk” pracy z zadłużonymi klientami oraz wymiana doświadczeń wśród uczestników szkolenia.
Program szkolenia
- Podstawy psychologii zadłużenia
- Dlaczego niektórzy ludzie nie płacą swych zobowiązań – dziwna hierarchia priorytetów.
- Co dzieje się z osobami zadłużonymi/niewypłacalnymi – o wyuczonej bezradności dłużniczej.
- Typy niewypłacalnych klientów podstawą do indywidualizacji strategii postępowania – specyfika dłużników:
- Biernych / bezwolnych – dlaczego nie podejmują kontaktu, nie odbierają wezwań, itd.;
- Uciekających przed problemem – gdzie, dlaczego i z jakim skutkiem;
- Manipulantów – świadomie nieuczciwych czy uwikłanych w własną grę;
- Roszczeniowych – którym wydało się że najlepszą obroną jest atak.
- W poszukiwaniu optymalnej strategii postępowania:
- Zalety – wady tzw. „twardego podejścia”
– postępowanie administracyjne, rola zgłoszenia do KRD, postępowanie sądowe, windykacja, egzekucja sądowa, komornicza – kiedy i wobec kogo bywa skuteczne;
– co z upadłością konsumencką – szansa czy zagrożenie?
- Zalety – wady tzw. „miękkiego podejścia”
– negocjacje, mediacje – jak i z kim pracować nad wypracowaniem ugody;
– dobre praktyki w zakresie polubownych strategii odzyskiwania długów.
- Zrównoważona strategia dochodzenia należności – co to oznacza w praktyce.
- Narzędzia pracy z zadłużonymi klientami:
- Rozpoznawanie problemu – wczesna diagnoza warunkiem powodzenia działań;
- Motywowanie do działań – o strategii tzw. „interwencji kryzysowej”;
- Negocjowanie ugody – podstawy prowadzenia efektywnych rozmów z dłużnikiem;
- Nadzór i monitorowanie porozumień – utrwalenie efektów, Indywidualny Program Wyjścia z Zadłużenia w praktyce.
- Czy dłużnicy potrzebują szczególnej pomocy – o założeniach i czteroletnich doświadczeniach Programu Wsparcia Zadłużonych w Poznaniu.
- Systemowe działanie – o potrzebie współpracy z lokalną administracją, pomocą społeczną, wymiarem sprawiedliwości, mediami, itd.
- Kluczowe kompetencje osób pracujących z zadłużonymi klientami – potrzeba nowego profilu łączącego wiedzę i umiejętności z zakresu prawa, zarządzania finansami i psychologii.
Prowadzący zajęcia
Zajęcia prowadzi zespół dwóch doświadczonych trenerów Stowarzyszenia Program Wsparcia Zadłużonych, wspartych ekspertami z zakresu prawa, zarządzania finansami oraz windykacji.
Prowadzący dysponują dużym doświadczeniem w realizacji podobnych /interdyscyplinarnych/ szkoleń poświęconych specyfice pracy z tzw. „trudnym klientem” – prowadzonych systematycznie od 2008 roku (przeszkolono ponad 1000 osób). Od 2011 roku szkolenia zostały sprofilowane na specyfikę pracy z klientem zadłużonym/niewypłacalnym – w rejonie Wielkopolski i Mazowsza przeszkolono łącznie 332 osoby, w tym pracowników ZKZL w Poznaniu, ZK w Warszawie, kilku firm windykacyjnych oraz kancelarii komorniczych. Stowarzyszenie stale współpracuje z NBP, Wielkopolskim Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Marszałkowskim, MOPR w Poznaniu oraz Fundacją Barka. Więcej informacji na www.programwsparcia.com, referencje na życzenie.
Opis szkolenia
Zajęcia realizowane będą metodami aktywnymi – warsztatowymi. Czas trwania – 16 godzin, w systemie dwudniowym. Uczestnicy otrzymają pakiet materiałów uzupełniających wyposażających ich w podstawowe narzędzia do samodzielnej pracy z zadłużonym oraz poszkoleniowe wsparcie e-learningowe oraz konsultacyjne indywidualnych przypadków.
Warianty możliwe do realizacji:
- Szkolenie zamknięte – w miejscu wybranym przez zamawiającego
(po zebraniu grupy min. 12 – max 20 uczestników, w uzgodnionym terminie).
- Szkolenie otwarte – najbliższy termin
w dniach 21 – 22.04.2015 w Szamotułach – Kompleks Hotelowy „MARATON”, ul. Sportowa 6 (zakwaterowanie i wyżywienie – wg. oddzielnie określonej kalkulacji).
Cena:
- Całkowite koszty udziału w dwudniowym szkoleniu 1 osoby – w tym pakiet materiałów i serwis kawowy 400zł.
- Skorzystanie z wyżywienia i zakwaterowania zamówionego za pośrednictwem „RMK Szkolenia” dodatkowo 195zł. Cena zawiera: nocleg, pełne wyżywienie, wstęp wolny do strefy rekreacyjnej (basen, jacuzzi, sauny), monitorowany, zamknięty parking.
- Warunki organizacji oraz kosztów szkolenia zawsze podlegają indywidualnym uzgodnieniom z zainteresowanymi, w przypadku skierowania 3 i więcej osób proponujemy korzystny rabat.
Więcej informacji na www.programwsparcia.com, referencje na życzenie.
Zapisz się na kurs!
Zapobieganie uzależnieniom – szkolenie dla grup zawodowych pracujących w stresie
Zapobieganie uzależnieniom – szkolenie dla grup zawodowych pracujących w stresie
Cel kursu
XXI wiek to czas w którym żyjemy niezwykle szybko i jesteśmy narażeni na duży stres
Z tej racji ryzyko uzależnienia się od substancji chemicznych jak alkohol, narkotyki, leki i nie chemicznych jak hazard, zakupoholizm, seksoholizm i inne, jest ogromne.
Szkolenie to ma na celu przybliżenie tej problematyki osobom które w swej codziennej pracy szczególnie doświadczają stresu oraz wskazanie im możliwości zabezpieczenia się przed potencjalnymi zagrożeniami w postaci uzależnień.
Program szkolenia
W trakcie zajęć poznamy naturę osoby uzależnionej, problemy z którymi boryka się ona oraz jej bliscy.
Dodatkowo nauczymy się dyskretnej autodiagnozy oraz poznamy możliwości leczenia w renomowanych ośrodkach psychoterapii w Polsce.
Opis szkolenia
- Czas trwania szkolenia wynosi 5 godzin dydaktycznych ( 45 min.)
- Szkolenie odbywa się w trybie wieczorowym tj. w poniedziałki w godz. 17.00 – 21.00 lub weekendowym tj. w soboty w godz. 10.00 – 14.00. Tryb szkolenia wybiera słuchacz.
- Szkolenie prowadzone jest przez specjalistę terapii uzależnień – kierownika Ośrodka Leczenia Uzależnień w Charcicach, posiadającego wieloletnie doświadczenie zawodowe w pracy z osobami uzależnionymi , a także ich rodzinami.
- Koszt szkolenia wynosi 150 zł
- Uczestnik szkolenia otrzymuje zaświadczenie o jego ukończeniu wg wzoru określonego w Rozporządzeniu MEN z dnia 11 stycznia 2012r.
- Poszkoleniowe wsparcie e-learningowe i konsultacja indywidualnych przypadków
Zapisz się na kurs!
Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej niemowlętom
Udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej niemowlętom
Cel kursu
Umiejętność szybkiego i skutecznego udzielenia pomocy niemowlęciu, jest niezwykle trudnym i jakże istotnym wyzwaniem stojącym przed każdym świeżo upieczonym rodzicem. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom młodych matek i ojców nasza firma stworzyła wyjątkowe szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej dzieciom do pierwszego roku życia.
Program szkolenia
- resuscytacja krążeniowo – oddechowa (sztuczne oddychanie i masaż serca)
- udzielanie pierwszej pomocy w przypadku zadławień
- omdleń
- utraty przytomności i innych stanów zagrażających życiu i zdrowiu małego dziecka
Ponadto w ramach szkolenia przewidziane są zajęcia z psychologiem na temat:
- radzenia sobie w sytuacjach trudnych emocjonalnie oraz
- specyfiki rozwoju fizycznego i psychicznego dziecka w pierwszym roku jego życia.
Prowadzone przez naszą firmę szkolenia z pierwszej pomocy przedmedycznej oparte są na najnowszych wytycznych Europejskiej Rady Resuscytacji, a nauka przebiega pod okiem specjalisty ratownictwa medycznego, z wykorzystaniem profesjonalnych fantomów.
Opis szkolenia
- Czas trwania szkolenia wynosi 8 godzin dydaktycznych (45 min.)., w tym: 5 godzin pomocy przedmedycznej i 3 godziny zajęć z psychologiem,
- Szkolenie odbywa w trybie weekendowym ( zajęcia w soboty lub niedziele w godz. 9.00 -15.00 ),
- Koszt szkolenia wynosi 300 zł, cena zawiera materiały szkoleniowe + serwis kawowy. W przypadku udziału w szkoleniu obojga rodziców koszt szkolenia dla obu osób wynosi 200 zł.
- Zapewniamy małe 6 – 8 osobowe grupy szkoleniowe,
- uczestnicy szkolenia otrzymują zaświadczenie o ukończeniu kursu kompetencji ogólnych wg wzoru określonego Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012r.
Uwaga!
W szkoleniu mogą wziąć udział kobiety w zaawansowanej ciąży. Prowadzone ćwiczenia nie wiążą się ze szczególnym wysiłkiem fizycznym.